4 Ekim 2016 Salı

Trabzonspor vs Arsenal

Hafta sonu Trabzonspor'un Karabükspor ile oynayıp 4-0 yenildiği karşılaşmayı üç Trabzonlu arkadaşımla izledim. Bu arkadaşlarımı 20 yıldan beri tanırım, ilk kez maç izledim onlarla. Akıllı, mantıklı bildiğim arkadaşlarım konu Trabzonspor maçı olunca meğer başkalaşım geçiriyorlarmış buna şahit oldum. Maç öncesi, esnası ve sonrasında söyledikleri tek şey, başkan gitmeli, Ersun Yanal gitmeli. Hatta maçtan sonra en aklıselim olarak bildiğim bir tanesi de "Zaten bence Trabzonspor'un teknik direktörü ilk beş haftayı lider geçmemişse, hemen kovulmalı" gibi absürt bir görüş beyan edince, yazımın başlığı aklımda kendiliğinden oluşmuş oldu. Malum, Arsenal menajeri Fransız Arsene Wenger geçtiğimiz hafta kulüpteki 20. yılını doldurdu. 1996-2016 aralıksız Arsenal serüveni. Aynı dönemde yani son 20 yılda, Trabzonspor 24 teknik adam değiştirirken, kafası çalışmayan(!) Arsenal camiası tek adamda ısrar ediyor. Üstelik bu 20 yılda sadece 3 şampiyonluk yaşamış Arsenal. Hatta son 13 sezonda hiç şampiyon olamamışlar. Trabzonsporlu arkadaşlarımın mantığına göre, son 13 sezon başarısızlıklar dolu (!). Maçtan sonra kendilerini her Trabzon'lu gibi en kulüp hakkında en doğruları biz biliriz edası bana "Peki madem kulübünüze bu kadar aşıksınız, kulübün ilk başkanı kim?" diye sordum. Benim bile bildiğim bu sorunun cevabını, onları öğrenmek için Google'a başvurma utancıyla başbaşa bırakıp ayrıldım. Evet, Arsenal son 20 yılda tek teknik direktörle çalışırken, Trabzonspor bu sürede tam 24 teknik adam değiştirmiş. Hatta daha da ileri gidiyorum ; Arsenal 1886 yılında kurulmuş bir kulüp, yani tam tamına 130 yıllık bir takım. 130 yıllık tarihinde -sıkı durun- toplam 23 teknik adamla çalışmışlar, yani Trabzonspor'un 20 yılda çalıştığından daha az. Güler misin ağlar mısın? Peki Trabzonspor her sezon teknik adam (ve başkan) değiştirme kaderi devam mı edecek? Taraftar, şapkasını önüne koyup kendi profilini değiştirmediği müddetçe maalesef öyle görünüyor.

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Beni merak edenler için kısaca; http://futbol.turksportal.net/makale/futbol/103/
hit counter